לוגו עבור Online Distance Education: Towards a Research Agenda

מאפייני פריט

תיאור:

Online Distance Education: Towards a Research Agenda offers a systematic overview of the major issues, trends, and areas of priority in online distance education research. In each chapter, an international expert or team of experts provides an overview of one timely issue in online distance education, summarizing major research on the topic, discussing theoretical insights that guide the research, posing questions and directions for future research, and discussing the implications for distance education practice as a whole. Intended as a primary reference and guide for distance educators, researchers, and policymakers, Online Distance Education addresses aspects of distance education practice that have often been marginalized, including issues of cost and economics, concerns surrounding social justice, cultural bias, the need for faculty professional development, and the management and growth of learner communities. At once soundly empirical and thoughtfully reflective, yet also forward-looking and open to new approaches to online and distance teaching, this text is a solid resource for researchers in a rapidly expanding discipline.

ביקורת עמיתים (ללא)
דירוג משתמשים (ללא)
תגובות (ללא)
אוספים אישיים (ללא)
תרגילי למידה (ללא)
פרטי נגישות (ללא)
מחברים: Terry Anderson
Olaf Zawacki-Richter
תורם: Meital Meital
סוג הפריט: ספר דיגיטאלי
קהל יעד: אנשי מקצוע, לימודי תעודה, תואר ראשון – שנים מוקדמות, תואר שני ומעלה
נושאים:
דרישות טכניות:
שפה: English
כן לא לא ידוע
עלות
מוגנים בזכויות יוצרים
נגישות
זמינות קוד המקור
קריאטיב קומונס
Creative Commons License
מילות מפתח/תגיות מאו"ר, E-learning, Distance education, Student Dropout, education, Issues in Distance Education, מאור, maor, Globalization, Lifelong learning, Distance Education Systems and Theories, Quality Assurance in Online Distance Education, faculty professional development, cultural bias, learner communities, social justice, Athabasca University
תאריך הוספה למאגר 26 בינואר 2015
תאריך עדכון 26 בינואר 2015